Google AdWords Quality Score

Ce este, Cum se calculeaza si Cine il influenteaza ?

Quality Score este un indicator din platforma Google AdWords care evalueaza calitatea si relevanta cuvintelor cheie din contul tau. Acesta ia valori de la 1 la 10 , unde 1 este atribuit celui mai slab cotat cuvant cheie, iar 10 celui mai performant. In practica, un Quality Score peste 7 este considerat unul bun. De ce este acesta important? Pentru ca pe baza lui se calculeaza pozitia anuntului tau in rezultatele cautarilor (Ad Rank). Formula exacta pentru determinarea quality score precum si modul de calcul al acestuia nu sunt publice, dar se cunosc principalii factori care il influenteaza si anume:

  • Relevanta anuntului
  • Relevanta Landing Page
  • CTR (Click Through Rate)
  • Istoricul contului
  • Relevanta anuntului se refera la cat de inrudite sau conectate sunt cuvintele cheie utilizate in grupul de anunturi si anunturile in sine. De exemplu, daca ai un anunt care promoveaza "sticle", iar tu ai setat ca si cuvant cheie "borcane", scorul de calitate al acestui cuvant cheie va fi unul foarte scazut deoarece i-ai aratat utilizatorului care a cautat "borcane" un anunt care promoveaza "sticle". In acest caz relevanta este una mica pentru utilizator, iar Google observa aceasta situatie si va acorda un quality score mic cuvantului cheie in cauza. Pentru un quality score mai mare indicat este sa utilizezi ca si cuvinte cheie "sticle", "sticle goale", "sticle de bere" s.a., expresii mult mai relevante pentru anunt si pentru utilizatorul final in special.

    Landing Page sau "pagina de aterizare" este pagina din site-ul tau in care ajunge utilizatorul dupa ce a dat click pe anunt. Relevanta continutului acesteia este la fel de importanta ca si relevanta textului din anunt si functioneaza pe aceleasi principii. Chiar daca anuntul tau promoveaza sticle, iar utilizatorul a cautat sticle si a ajuns in pagina ta, daca in aceasta se vorbeste despre pahare sau borcane, nu va fi deloc relevanta pentru utilizator. Si in acest caz algoritmii Google observa discrepanta si iti penalizeaza cuvintele cheie acordandu-le un quality score mic. Un alt factor important este timpul de incarcare al landing page. Daca pagina pe care ajunge utilizatorul tau se incarca intr-un timp foarte scurt, aceasta va fi mai bine vazuta de Google. In caz contrar, problema va contribui la un quality score mic.

    CTR sau Click Through Rate reprezinta rata de click a anuntului tau. Aceasta se calculeaza raportand numarul de clickuri date pe anunt la numarul de afisari ale anuntului. Mai exact, daca anuntul tau este afisat la 20 de utilizatori si unul singur va da click pe acesta, vei avea o rata de click de 5%. In practica, o rata de click in reteaua search este acceptabila peste 10%. Aici se aplica aceleasi principii si anume: daca utilizatorul a cautat "sticle" si tu i-ai afisat un anunt care promoveaza "pahare" vei avea putine sanse ca utilizatorul sa dea click pe acel anunt si sa ajunga in site-ul tau. Si iarasi, prietenul Google vede tot si penalizeaza tot, acordandu-ti un scor de calitate mic.

    Istoricul contului se refera la modul in care ti-ai gestionat contul pana in acest moment. Acesta nu este cuantificabil, deoarece modul in care Google apreciaza calitatea lui nu este cunoscut, dar in practica se cunoaste faptul ca un cont care a avut campanii si anunturi cu performante scazute, cuvinte cheie nerelevante cu quality score mic si intreruperi dese ale campaniilor datorate lipsei de fonduri este considerat un cont cu performante slabe si tratat ca atare.

    Cum influenteaza acesti factori quality score?

    Modul exact de calcul si ponderea fiecarui factor in valoarea finala a Quality Score nu este cunoscuta, aceste informatii nefiind facute publice de catre cei de la Google, dar analizand fiecare factor in parte ne dam seama ca oricat de performanti ar fi acestia, daca unul singur este slab, va influenta puternic negativ rezultatul final. Prin urmare, este foarte importanta mentinerea unui echilibru si a unui nivel ridicat de relevanta pentru toate aceste patru elemente principale.

    Citeste si Tipuri de Quality Score

    Vrei sa afli mai multe informatii ? Contacteaza-ne Acum !

    Distribuie