Campanii Google AdWords

Ce Implica o Campanie Google AdWords ?

Chiar daca esti sau nu familiarizat cu produsele Google, este important sa definim ce este o campanie google adwords si ce poate sa faca pentru afacerea ta. In primul rand este o campanie de promovare. Aceasta se desfasoara prin intermediul platformei Google AdWords si presupune afisarea unor anunturi publicitare de tip text, banner sau video catre utilizatorii online. Pare simplu?


Stabilirea Obiectivelor

Orice campanie de promovare trebuie sa fie realizata urmarind un anume scop. Este foarte importanta stabilirea obiectivelor inainte de a incepe planificarea campaniei, deoarece de aceste obiective tine modul in care va fi conceputa strategia de promovare.

Conceperea Strategiei de Abordare a Pietei

Odata bine stabilite si definite obiectivele campaniei Google AdWords, este momentul sa se conceapa strategia prin care aceste obiective vor fi atinse. Platforma Google AdWords ofera 3 canale principale de promovare si anume: anunturi text, anunturi imagini (bannere) si anunturi video. In functie de strategia aleasa si de obiectivele urmarite, campaniile de promovare pot fi desfasurate doar pe unul dintre canale (de exemplu reteaua de display) sau pot utiliza toate optiunile oferite de platforma.

Studierea Pietei si a Concurentei

Un alt aspect foarte important de urmarit intr-o campanie de promovare AdWords il reprezinta concurenta: ce face, cum face si de ce face. Scopul acestui pas este acela de a determina ce te poate diferentia de concurentii tai si cum poti aplica asta in campaniile tale de promovare.

Studierea Utilizatorilor

Daca nu schitezi un profil al utilizatorului final caruia te adresezi si nu ai nici cea mai mica idee legata de cine sunt clientii tai potentiali, nu vei sti cum sa produci o campanie bine targetata si vei tinti "pe langa".

Realizarea si Implementarea Campaniei AdWords

Avand obiectivele si strategia stabilite, cunoscand cateva date despre concurenta si despre potentialii clienti, se poate contura o campanie profesionista de promovare prin Google. La acest pas se va schita campania, grupurile de anunturi, anunturile si cuvintele cheie vizate. Deasmenena, se vor stabili bugetele, zonele de geotargetare, intervalul orar de difuzare etc

Monitorizare si Optimizare

Odata demarata campania Google AdWords, cel mai important aspect este acela de a monitoriza rezultatele si de a optimiza anunturile in conformitate cu datele oferite de Google si obiectivele propuse. Mai multe despre Optimizarea Campaniilor Google citeste AICI...